با سلام خدمت کاربران عزیز آی تی سواد
در این مقاله ، ما یک روش برای مخفی کردن یا آشکار کردن ستون ها بر اساس انتخاب از لیست کشویی در اکسل با استفاده از VBA به شما نشان خواهیم داد.
ستون ها را بر اساس گزینه های لیست کشویی در اکسل مخفی کنید
۱. کلیدهای Alt + F11 را فشار دهید تا پنجره Microsoft Visual Basic for Applications باز شود .
۲. در پنجره Microsoft Visual Basic for Applications بر رویInsert > Module کلیک کنید و سپس از زیر کد VBA را کپی و در درون پنجره ماژول قراردهید .
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 'Updated by Extendoffice 20180822 If Target.Column = 2 And Target.Row = 3 Then If Target.Value = "No" Then Application.Columns("C:I").Select Application.Selection.EntireColumn.Hidden = True ElseIf Target.Value = "Yes" Then Application.Columns("C:I").Select Application.Selection.EntireColumn.Hidden = False End If End If End Sub |
توجه: در کد بالا ، Column = 2 و Row = 3 مرجع سلول لیست کشویی است.
دامنه C: I ستونهایی هستند که می خواهید مخفی شود یا آن را آشکار کنید ، آنها را به نیاز خود تغییر دهید.
۳. بعد از چسباندن متن ، کلید F۵ را فشار دهید تا آن را اجرا کنید.
از این پس ، وقتی No را در لیست کشویی انتخاب می کنید ، تمام ستون های مشخص شده پنهان می شوند.
اما اگر Yes را در لیست کشویی انتخاب کنید ، تمام ستونهای مخفی بلافاصله نمایش داده می شوند.
ترجمه شده از سایت www.extendoffice.com
ممنون از همراهی شما کاربران عزیز آی تی سواد