با سلام خدمت کاربران عزیز آی تی سواد
اگر یک فایل حاوی تعداد زیادی شیت داشته باشید که در بین آنها تعدادی شیت خالی وجود دارد . و حالا میخواهید شیت های خالی را حذف کنید ، چگونه میتوانید شیت های خالی را بصورت خودکار حذف کنید؟
حذف همه شیت های خالی اکسل با کد VBA
۱. کلیدهای Alt + F11 را فشار دهید تا پنجره Microsoft Visual Basic for Applications باز شود .
۲. در پنجره Microsoft Visual Basic for Applications بر رویInsert > Module کلیک کنید و سپس از زیر کد VBA را کپی و در درون پنجره ماژول قراردهید .
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Sub DeleteBlankWorksheets() 'Update 20130830 Dim Ws As Worksheet On Error Resume Next Application.ScreenUpdating = False Application.DisplayAlerts = False For Each Ws In Application.Worksheets If Application.WorksheetFunction.CountA(Ws.UsedRange) = 0 Then Ws.Delete End If Next Application.ScreenUpdating = True Application.DisplayAlerts = True End Sub |
۳. سپس کلید F۵ را فشار دهید، و همه شیت های خالی بلافاصله حذف میشوند .
ترجمه شده از سایت www.extendoffice.com
ممنون از همراهی شما کاربران عزیز آی تی سواد
اشتراک گذاری
سلام وقت بخیر
ی سوال داشتم از خدمتتون ، من تعداد ۷۰۰ تا شیت ئارم و فایلم بشدت سنگین و کند شده ، اگه بخوام مثلا تعداد ۵۰۰ تا فایل اول و یجا پاک کنم چیکار باید کنم
ممنون
سلام
باید لیست اون شیت ها رو در یک شیت قرار بدهید ،بعد از کد حذف شیت ها بر اساس اون لیست استفاده کنید