نماد سایت آی تی سواد

چگونگی جداسازی خودکار داده ها در اکسل بر اساس ستون خاص

با سلام خدمت همراهان عزیز سایت آی تی سواد
اکسل نرم افزار آماری است که فضای راحتی را برای دسته بندی داده ها بوجود آورده. حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه  جداسازی خودکار داده ها در اکسل را انجام دهیم ؟ به عنوان مثال ، من این داده ها را دارم ، که شامل ستون هایی به نام تاریخ ، نویسنده و عنوان هستند. می خواهم جداسازی داده ها بر اساس هر نویسنده را در شیت های جداگانه انجام دهم.

برای انجام این کار به صورت دستی ، باید موارد زیر را انجام دهم:

۱) اطلاعات را بر اساس نام یک نویسنده فیلتر کنید.
۲)  داده های فیلتر شده را کپی کنید.
۳) یک شیت اضافه کنید.
۴) داده ها را جایگذاری کنید.
۵) شیت را تغییر نام دهید.
۶) برای هر کدام ۵ مرحله بالا را تکرار کنید.

در این مثال ، من فقط سه نام دارم. تصور کنید که ۱۰۰ اسم دارید. چگونه می توانید داده ها را به شیت های مختلف تقسیم کنید؟ زمان زیادی می برد و شما را نیز خسته می کند.

جداسازی خودکار داده ها در اکسل بر اساس ستون خاص

برای خودکارسازی فرایند جدا سازی داده ها بر اساس ستون خاص این مراحل را دنبال کنید.

۱. کلیدهای Alt + F11 را فشار دهید تا پنجره  Microsoft Visual Basic for Applications باز شود .

۲. در پنجره Microsoft Visual Basic for Applications  بر رویInsert > Module کلیک کنید و سپس از زیر کد VBA را کپی و در درون پنجره ماژول قراردهید .

نکته: هنگامی که ماکرو (SplitIntoSheets)  را اجرا می کنید ، بر اساس ستون داده شده ، شیت به چند شیت دیگر تقسیم می شود. می توانید دکمه ای را روی صفحه اضافه کنید و این ماکرو را به آن اختصاص دهید.

بعد از اجرای ماکرو پنجره ای ظاهر می شود که ستون موردنظر را از شما می خواهد.

پس از ورود نام ستون بر روی ok کلیک کرده، پنجره دیگری باز می شود که نشان از پایان کار می باشد.

ترجمه شده از سایت www.extendoffice.com

ممنون از همراهی شما کاربران عزیز آی تی سواد

اشتراک گذاری
خروج از نسخه موبایل