نماد سایت آی تی سواد

ایجاد فرم جستجو در اکسل از طریق VBA

با سلام خدمت همراهان عزیز سایت آی تی سواد

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد فرم جستجو در اکسل، برای یافتن و چاپ از طریق VBA را یاد بگیریم. راه های متعددی برای استفاده آسانتر از نرم افزارهای مختلف وجود دارد و نرم افزار اکسل یکی از پرکاربردترین آنها است که اغلب کسب و کارها از آن استفاده می کنند. معمولا اطلاعات زیادی وارد اکسل می شود که درج هرکدام و جستجوی آنها می تواند زمانبر باشد و یا حتی با احتمال خطا صورت گیرد.

زبان برنامه نویسی vba در اکسل این امکان را به کاربر می دهد تا برخی از کارها را بصورت خودکار انجام دهد. به این ترتیب شما می توانید در کمترین زمان و با بیشترین دقت اطلاعات لازم را وارد کرده و همزمان آنها را چاپ کنید.

ما در شیت۱ داده هایی داریم که شامل ستون A کد شناسایی ، ستون B حاوی نام ، ستون C آدرس ، ستون D شهر ، ستون E منطقه ، ستون F کشور و ستون G شامل کد پستی است.

در شیت دوم می خواهیم فرم جستجو را مانند تصویر زیر ایجاد کنیم.

ایجاد فرم جستجو در اکسل

۱. کلیدهای Alt + F11 را فشار دهید تا پنجره  Microsoft Visual Basic for Applications باز شود .

۲. در پنجره Microsoft Visual Basic for Applications  بر رویInsert > Module کلیک کنید و سپس از زیر کد VBA را کپی و در درون پنجره ماژول قراردهید .

 

اکنون ، این ماکرو را به دکمه جستجو اختصاص می دهیم.

برای اجرای ماکرو، بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.
اگر کدشناسایی در آنجا باشد ، جزئیات به روز می شوند ، در غیر این صورت چیزی ظاهر نمی شوند.

برای چاپ گرفتن نتیجه جستجو کد زیر را در ماکرو جدید قرار دهید.

سپس مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

ترجمه شده از سایت www.extendoffice.com

ممنون از همراهی شما کاربران عزیز آی تی سواد

اشتراک گذاری
خروج از نسخه موبایل