با سلام خدمت کاربران عزیز آی تی سواد
فرض کنید فهرستی شامل متن و اعداد دارم و میخواهم بعد از هر چهار کاراکتر ، خط تیره یا جداکننده دیگری را بین آنها وارد کنم تا نتیجه ای مثل تصویر زیر حاصل شود. همانطور که می بیند تعداد سلول ها زیاد و انجام دستی این کار بسیار وقت گیر است، آیا روش سریعتری برای قرار دادن خط تیره بین هر چهار کاراکتر در Excel وجود دارد. در این مقاله شیوه قرار دادن یک حرف یا علامت بعد از چند کاراکتر در اکسل را معرفی می کنیم.
قرار دادن یک حرف یا علامت بعد از چند کاراکتر در اکسل به کمک کد VBA
شما می توانید کد VBA زیر را برای وارد کردن حرف یا علامت پس از هر چهار کاراکتر داخل سلول اعمال کنید. برای انجام این کار به صورت زیر عمل کنید:
۱- کلید ALT + F11 را در اکسل نگه دارید تا پنجره Microsoft Visual Basic for Applications باز شود.
۲- روی Insert > Module کلیک کنید و کد زیر را در پنجره Module قرار دهید.
کد VBA :قرار دادن یک حرف یا علامت بعد از چند کاراکتر در اکسل
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
Sub InsertCharacter() 'Updateby20150813 Dim Rng As Range Dim InputRng As Range, OutRng As Range Dim xRow As Integer Dim xChar As String Dim index As Integer Dim arr As Variant Dim xValue As String Dim outValue As String Dim xNum As Integer xTitleId = "KutoolsforExcel" Set InputRng = Application.Selection Set InputRng = Application.InputBox("Range :", xTitleId, InputRng.Address, Type:=8) xRow = Application.InputBox("Number of characters :", xTitleId, Type:=1) xChar = Application.InputBox("Specify a character :", xTitleId, Type:=2) Set OutRng = Application.InputBox("Out put to (single cell):", xTitleId, Type:=8) Set OutRng = OutRng.Range("A1") xNum = 1 For Each Rng In InputRng xValue = Rng.Value outValue = "" For index = 1 To VBA.Len(xValue) If index Mod xRow = 0 And index <> VBA.Len(xValue) Then outValue = outValue + VBA.Mid(xValue, index, 1) + xChar Else outValue = outValue + VBA.Mid(xValue, index, 1) End If Next OutRng.Cells(xNum, 1).Value = outValue xNum = xNum + 1 Next End Sub |
۳- سپس کلید F5 را برای اجرای این کد فشار دهید. پنجره ای ظاهر می شود که داخل آن باید محدوده داده هایی که می خواهید درون آن ها یک کاراکتر مشخص داخل متن قرار دهید را وارد کنید، به تصویر زیر دقت کنید:
۴- بر روی OK کلیک کنید، در کادر ظاهر شده بعدی ، تعداد کاراکترهایی که میخواهید بعد از آن ها یک حرف یا علامت قرار دهید را مشخص کنید، مثل تصویر زیر:
۵- سپس بر روی OK کلیک کنید. در کادر بعدی ، کاراکتر مخصوصی که میخواهید داخل متن قرار دهید را مشخص کنید مثلا خط تیره ، مانند تصویر زیر:
۶- مجدد بر روی دکمه OK کلیک کنید و یک سلول را در مکانی که میخواهید نتایج نمایش داده شود انتخاب کنید ، به تصویر زیر مراجعه کنید:
۷- برای آخرین بار روی OK کلیک کنید، خواهید دید کاراکتری که مشخص کرده بودید ، در متن شما بین هر چهار حرف قرار گرفته است، مثل تصویر زیر:
ترجمه شده از سایت www.extendoffice.com
ممنون از همراهی شما کاربران عزیز آی تی سواد